88.
2008.03.01. 18:41
ESKÜVŐ UTÁN
Furcsa dolog a bűnbánat. Egyszerre forgat ki magunkból és térít észre.
Az Esküvő után egy klasszikus kérdésbe lehel új életet: mennyiben változtatja meg az életünket, ha tudjuk, már csak néhány hetünk van hátra. És mennyiben mások életét?Nincsenek flashbackek, úsztatott képek vagy technikai truvájok, csak egy erős sztori, erős karakterekkel, mindez a lehető leghatásosabb módon megvalósítva. Kell ennél több?
Jacob egy szerelmi csalódást követően Indiában telepedik le, ahol az utcagyerekek megmentésének áldozza az életét. Az árvaház azonban a csőd szélére kerül, és a férfi kénytelen hazautazni Dániába, hogy pénzt szerezzen egy menő üzletembertől, Jorgentől. Az ipari mágnás találkozásuk hevében meghívja Jacobot lánya esküvőjére. A férfit hideg zuhanyként éri a felismerés: saját, eltitkolt lányának menyegzőjére érkezett, az örömanya pedig nem más, mint egykori elhagyott szerelme. Amikor pedig kiderül, hogy Jorgen halálos beteg, egyszerre egyértelművé válik: Jacob nem a sors játékszere, hanem gondosan kidolgozott terv főszereplője.
Susanne Bier rendezőnő (aki már nálunk is bemutatkozott a Hogy szeretsz? és a Testvérek című filmmel) egy Oscar-jelölést is összehozott az Esküvő utánnal, a legjobb külföldi mozi kategóriájában. A film izgalmas keveréke a dán realista filmművészetnek és a klasszikus, Hollywoodot idéző, fordulatokkal teli álomvilágnak. Az igazi drámai feszültséget azonban a két férfi hatalmi harcának köszönhetjük. A domináns hímek csatája a nőstényért és a falka tiszteletének megnyeréséért teszi a filmet életszagúvá és érzelmessé, de egyetlen percig sem érzelgőssé.
|