72.
2007.04.28. 00:43
A TÍZ CSAPÁS
Láttatok már olyan horrorfilmet, amelyen a közönség térdét csapkodva hahotázik? Na, ez is közéjük tartozik.
Van valami íratlan szabály arra, hogy két Oscar-díjas színésznőknek mindenáron be kell vállalni valami igazán trash filmet is? Akkor Miss Swank kipipálhatja a szomorú kötelességet, ezen a filmen ugyanis csak az ijed meg, akinek a Dörmögő Dömötör a kedvenc horrorregénye. Katherine, az Istenből kiábrándult misszionárius eltökélt szándéka, hogy megtörje az emberek vallásba vetett hitét. Majd' félszáz esetnél bizonyította, hogy ami a hívők szemében csoda, valójában nem egyéb, mint racionális tényekkel magyarázható véletlen. Amikor megtudja, hogy egy kisvárosban sorra elevenednek meg a Bibliából ismert csapások, úgy érzi végső revansot vehet, és bebizonyíthatja, hogy maga a Biblia is naiv képzelgések gyűjteménye. Ahhoz pedig még sok vérnek kell lefolyni a folyón, hogy Katherine beismerje: ha a notebook háttérképe üvöltő kislányt ábrázol, akkor csakis a Sátán kontárkodhatott a vezérlőpult beállításaival. Most nem viccelek, van egy ilyen jelenet, ezen kacagott a lelkes közönség a legönfeledtebben. Akkor persze mindenkinek az arcára fagyott a mosoly, mikor a film utolsó mondatával nyilvánvalóvá tették, hogy lesz folytatás. A Sátán cimborája, Stephen Hopkins rendező követte el a Lost in space című merényletet az emberiség ellen, az istentelen forgatókönyvíró, Carey Hayes pedig olyan klasszikust adományozott nekünk, mint a Viasztestek. És ha ezt még képesek is lennénk megbocsátani, számos Baywatch-epizód is az ő nevéhez fűződik. Szóval David Hasselhoff-rajongóknak kötelező, a többiek pedig inkább szerezzék be a művet, amely megihlette a mestereket. A címe Tóra, a forgatókönyvíró pedig egy Mózes nevű pasi. Oscart ugyan nem kapott, de hát Istenem! Nem lehet mindenki Hilary Swank!
|